Spring MVC Controller 2.5.6
1) @Controller and @RequestMapping to replace the XML configuration.
2) Controller artik AbstractController'i extend etmiyor ya da Controller interface'ini implemente etmiyor.
Bunun yerine @Controller yapmamiz yeterli
3) XML icindeki HandlerMapping yapma geregi kalmadi
4) <context:component-scan base-package="com.mkyong.common.controller" />
bu pakette Controller arar.
Search Blog
Sunday, February 5, 2012
Spring MVC DispatcherServlet XML Replacement With Annotation
DAO Design Pattern
DAO Design Pattern
1) DAO layer yaratmamizim sebebi, persistence ile ilgili degistirmek
istedigimiz bir yer varsa, sadece burayi degistirecegiz.
2) domain logic --> persistence mechanism
yerine
domain logic --> DAO's --> persistence mechanism
yapmak.
3) 3 tane sorun var:
a) DAO layer yarattigimiz zaman, connection lari nasil handle edecegiz:
1) Method Scope // iki metod icin iki connection mi olacak ? olmaz
2) Instance Scope // ya birden fazla dao varsa? Connection 'i kim yaratacak ? Kim kapatacak?
3) Thread Scope // ayni dao yu iki farkli thread cagirirsa ne olacak ?
b) Transaction handling de ayni sekilde connection gibi.
c) Exception handling in de dusunulmesi lazim.
4) DAO Manager bu sorunlar konusunda devreye girer.
5) DAOManager butun dao lari cagirir. Single point of access
TDD Test Driven Development
1) TDD : Test Driven Development
first we write the test
1) Write Test
2) Make it fail
3) Write the code
4) Pass the test
5) Refactor
TDD biraz daha yavas. Cunku test
kodlarini da yaziyorsun. Bir de kod stilini
degistirmek lazim.
legacy code ile de TDD yapabilirsin.
Testin yoksa kod degistirmek zor olabilir.
Cok yararli.
2) Genelde en uygun bir feature icin 2 programci calistirmak.
biri test yazarken digeri kodu yaziyor. Fakat management istemez.
3) Bir degisiklikte test kodlarini da tekrar yazmak lazim.
4) Her developer yapmak istemez. Cunku test zevkli gelmeyebilir.
5) Cok disiplinli olmak gerekir, developer'in ne isterse yapmasini engeller. Mocking tool gerekir.
Ilk basta plani bilmiyorsan, yazilan testler anlamsiz olabilir.
6) Her bug'a bir test case yazmak iyi fikir gibi.
7) TDD agile methodology ye cok uygundur. Dokumantasyon vs. olmayan durumlarda
TDD yoksa patlayabilir.
Saturday, February 4, 2012
Set Up SSH Key For Github
Set Up SSH Key For GitHub
1) SSH key daha onceden var mi
$ cd ~/.ssh
eger no such file or directory diyorsa , daha onceden yok.
2) $ ssh-keygen -t rsa -C "xxx@gmail.com"
file ismi sorarsa enter'a bas
passphrase'ini gir enter'a bas.
C:\Documents and Settings\xxx\.ssh
directory sinde id_rsa.pub bizim ssh key'imiz.
3) Account Settings” > Click “SSH Public Keys” > Click “Add another public key”
e key i ekle. hic degistirme, ctrl-a ctrl-c ctrl-v
4) Daha sonra
$ ssh -T git@github.com
yes diyoruz
passphrase yaziyoruz.
ok aliyoruz.
5) bazi tool lar ssh kullanmadan github a connect olur.
bu durumlarda api token kullanmak lazim. Her password degistiriste token da degisir aklinizda olsun
bunu ekle
$ git config --global github.user username
$ git config --global github.token 0123456789yourf0123456789token
Friday, February 3, 2012
Builder Pattern ( Creational )
Builder Pattern
Aşçı elinde tarif varsa pizzayı pisirebilir.
Her tarif bir builder interface.
interface PizzaBuilder
buildSouce()
buildBread()
class HawaiiPizzaBuilder implements PizzaBuilder
Pizza p;
buildSauce(p.buildSauce()) //implementation
buildBread(p.buildBread()) //implementation
class SpicyPizzaBuilder implements PizzaBuilder
Pizza p;
buildSauce(p.buildSauce()) //implementation
buildBread(p.buildBread()) //implementation
class Cook ( Director )
PizzaBuilder pizzaBuilder;
setPizzaBuilder(Pizzabuilder p )
constructPizza(pizzabuilder.buildSauce();pizzabuilder.buildBread();)
getPizza(pizzaBuilder.getPizza())
class BuilderExample {
main() {
Cook cook = new Cook();
PizzaBuilder hpizzabuilder = new HawaiiPizzaBuilder();
cook.setPizzaBuilder(hpizzabuilder);
cook.constructPizza();
cook.getPizza();
}
}
State Pattern (Behavioral)
State Pattern ( Behavioral )
Once State interface'i yaratilir.
Burada her state icin yapilacak davranislari listeleriz
mesela
interface LanguageState
sayNo()
sayYes()
class GermanState implements LanguageState
sayNo() //implementation
sayYes() //implementation
class EnglishState implements LanguageState
sayNo() //implementation
sayYes() //implementation
Simdi state'e sahip olacak class
class Person implements LanguageState // O da LanguageState'i implemente ediyor !
LanguageState ls=null;
setLanguageState(LanguageState s) //implementation
sayNo(return ls.sayNo()) //implementation
sayYes(return ls.sayYes()) //implementation
class Demo
main() {
Person p = new Person()
p.setLanguageState(new GermanState());
p.sayNo();
p.sayYes();
}
Burada state'e gore Person farkli davraniyor. Strategy pattern , online olarak algoritmayi set ediyor.
Yani strategy her zaman bir metod. State Pattern'de, state e gore birden fazla metod'a sahip oluyor.
State pattern de, gercek obje de aslinda bir state oluyor, yukarida LanguageState'i implemente ettigi icin.
Runtime de degisiklige ugradigi icin, buna behavioral pattern deniyor.
Thursday, February 2, 2012
HSQLDB
hsqldb
1) index yok
2) tablo kolonlari ve size lerde limit yok gibi bir sey
3) genelde standalone application lar icin yazildi. Her client a
mysql server kurmamak icin. multi user distributed client system icin
uygun degil.
4) unit test icin kullanilabilir.
Subscribe to:
Posts (Atom)