Design Principles
1) Open Close Principle
Means : open for extension, closed for modification.
Bir class'i degistirmek istiyorsan, extend et, degistirme.
Bunun nedeni, backward compatibility, regression testing.
2) Dependency Inversion Principle
Dependency injection, for low coupling, inject the dependency,
instead of creating in your body.
3) Interface Segregation Principle
Interface'in icine sadece gerekli metodlari koy. Fazla koyarsan
gereksiz yere implementor lar, uygulamak zorunda kalir bu metodlari.
4) Single Responsibility Principle.
Eger bir class'in birden cok responsibility'si varsa, o class'i ayirmak lazim.
Ayirmazsak, o class'i bir nedenden dolayi degistirdigimizde, diger
nedenlerden dolayi da degistirmek zorunda kalabiliriz.
5) Liskov's Subtitution Principle
Child class 'in ozellikleri, base class in ozelliklerini bozmayacak.
Yani child class'i istedigimiz zaman base class ile degistirebilmeliyiz.
ve bir sorun yasamamaliyiz
Search Blog
Wednesday, February 8, 2012
Software Design Principles
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment